lördag 3 december 2016

Decembersysslor



 Vi har en underbart vacker vinterdag så här långt. Jag har fyra lediga dagar nu eftersom måndagen är injobbad och vi firar Finlands 99 åriga självständighet på tisdag. 




 Julrosen hade storasyster och svåger med sig i går när de kom hit på middag. Tillsammans med dem och många andra tog vi sedan del av den stora julkonserten i kyrkan. Mäktigt avslut där med Leonard Cohens "Halleluja"! 




 Idag sysslas det litet här. Mannen har virat ljusslingor utomhus och filmmakaren kom hem för att hjälpa oss med teknik inomhus. Jag har pysslat granar i papper, litet olika modeller som jag hittat via Pinterest. Tidigare har jag gjort ett inlägg med enkla granpyssel här.




 Veckorna susar iväg och man får acceptera att det som inte hinns med nu får vänta till någon annan gång. Fattar inte att det är knappt tre veckor kvar av höstterminen! Men nu ska vi njuta av de här lediga dagarna och utnyttja en farsdagsgåva, nämligen en liten tripp över viken. 

 ♥ 


1 kommentar:

  1. Mysigt! Julrosen hör till en av julfavoriterna för mig.
    /Kitty

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.