söndag 27 november 2016

Adventstider



 Så blev det adventstid! En händelserik vecka ligger bakom och en ny vecka väntar på att få komma in i de ljuspyntade husen. Välkommen säger jag, även till alla er nya besökare som hittat hit till Lyckoslanten. Jag försökte göra litet lillajulmysigt i stan där vi har tillbringat helgen, idag i gott sällskap av en son med flickvän. 




 Det har varit julöppningar både hemma i vår by och litet varstans under helgen. Det har shoppats hejvilt och det har varit köpfritt. Jag känner ingen hysteri åt något håll. Som vanligt uppskattar vi i vår familj att ge varandra upplevelser. Men fyrverkerierna var mäktiga och att fönstertitta på julskyltningar är inspirerande. 




 Jag fick se en hälsning från solen när den gick ner och det var i går. Idag har det vräkt ner snö nonstop. För mig får snön gärna bli kvar en månad eller så. 




 Huruvida Mårbackorna kommer att blomma en månad till vet jag inte. Enligt tradition börjar det bli dags att gå i vintervila, men jag tror inte att de är sugna på det... ännu. 




 Bilden ovan tog jag under julöppningen i byn och här och nära omkring bjuds på flera musikevenemang kommande vecka och tiden framöver. Om du undrar vad jag har för mig! Glad adventstid! 

 ♥ 



1 kommentar:

  1. Fantastiska mårbackor. Du måste ha extremt gröna fingrar!
    Härligt med upplevelser och familjen nära!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.