fredag 8 januari 2016

Kallväder



 Nu har kölden minsann smällt i knutarna här! Det har gått aningen trögare när minusgraderna nuddat trettio, men se idag snöar det och termometern visar "bara" tio minusgrader. Jag passar på och njuter av de sista jullovsdagarna. Tycker jag kan ge mig en dag med att läsa eller sticka på mössan jag påbörjade i går. Från och med måndag är kalendern fulltecknad vardag som helg. Det blir nog bra med rutiner! 




 I går när jag ännu var i stan, begav jag mig ut i kölden och unnade mig en bukett med ranunkel. Vilken ljuvligt vacker blomma den är! När jag sedan kom hem visade det sig att de hälsopelargoner jag hade lämnat kvar i uterummet (för att de var så stora och vackra) hade blivit förkylda/frusna. Ska testa att klippa ner dem helt och ge dem en extra dos kärlek. 




 Säga vad man vill om promenader som gör en kall om nosen - nog är det vackert att få njuta av naturen då också! Ha en skön helg! 

7 kommentarer:

  1. Lite väääl kyligt blev det kan tänka att mina murgrönor på verandan har frusit nu dom har varit gröna och vackra till nu ,verkligen en växt att satsa på om man vill ha ständigt grönt i ute krukor.Ranunkeln är ju jättevacker .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Vilka magiskt vackra bilder Ann-Lis!♥ Och även om ni har haft det ruggigt kallt uppe i norr så kan jag tänka mig att det samtidigt har varit otroligt vackert. Men skönt att termometern vandrar mot varmare temperaturer för er nu.

    Njut av de sista sköna jullovsdagarna och hoppas att det blir en fin start på den nya terminen på måndag. Ta hand om dig kära vän och allt gott för 2016.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så kallt ni haft, här har det varit
    max -21. Och nog behöver man en tjock
    go mössa denna vinter, fint med vit.
    Fin helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig att du tyckte d ca kallt ...när d närmade sig -20 här nere i syd tyckte jag d va lite väl :)

    Ha en fin helg //Marie

    SvaraRadera
  5. Så underbara natur bilder, vackert.
    Ha en bra söndag
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder! Ranunkler är en så vacker blomma. //Sofia

    SvaraRadera
  7. Ni har riktig vinter, på riktigt liksom. Här hade vi en dags vinter igår och idag är det som det brukar, det töar. Nåja.
    Vilka vackra bilder! Hoppas att du får liv i dina pelargoner!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.