måndag 2 november 2015

November kom förbi



 Det känns ju inte som längesedan när jag välkomnade oktober här i bloggen med ett hopp i jungfrudansen. Men nog blev det en händelserik månad! Förutom de 371000 hälsostegen har det jobbats och rests en del - och umgåtts! Nu i helgen var vår filmmakare hemma. Hoppas nu bara att november blir behaglig så man inte behöver frysa. Den handgjorda ponchon, som jag köpte på utflykten till Europas hörn Sagres, är skön att svepa in sig i. Här nedan en bild från en kväll i Alvor när jag och min systers svägerska invigde våra nya ponchos.


November comes and November goes,
 with the last red berries and the first white snows.
With night coming early and dawn coming late, 
 and ice in the bucket and frost by the gate. 
The fires burn and the kettles sing, 
and earth sinks to rest until next spring.
~Clyde Watson ~

4 kommentarer:

  1. Fin poncho på snygg tjej :-) Ha en finfin start på november , här ser det lovande ut sol och blå himmel . Kram B

    SvaraRadera
  2. Så flitig du var, massor med hälsosteg:) Och snygg poncho!
    hälsningar Helen

    SvaraRadera
  3. Jaa, tiden tycks rusa lika snabbt för oss alla denna höst. Snart har vi full vinter. :-) Bra med varm och tjusig poncho då!

    SvaraRadera
  4. Vad fina ni är och så gott att ha en vacker poncho att värma sig med när höstkylan drar in. Jag hoppas att din november blir vacker, färgstark och händelserik kära Ann-Lis. Ta hand om dig vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.