lördag 28 november 2015

Lillajul



 Oj så mörk dagen har varit... Vilken tur att vi har ljusen och slingorna som piggar upp tills det vänder. Vill så gärna vara kronisk optimist, men ibland blir man aningen fundersam när det är på detta viset. Bristen på dagsljus gör att bilderna blir därefter. 




 I går kväll fick vi ha middagsgäster här, min storasyster och man, min mans bror och fru. Så trevligt! Efteråt for vi på Årets stora julkonsert till kyrkan. Det har annars bjudits på flera julkonserter denna helg och meningen var att vi skulle åka på en även i kväll. Vi kom dock på andra tankar när vår musiker till vår stora glädje kom förbi på middag. 




 Regnet öser ner och första advent knackar på. Jag kan tänka mig att det planeras julkalendrar i stugorna nu. Personligen gillar jag som du vet upplevelsekalendrar, men se där hänger även en med andra överraskningar också. Skön Lillajul och Första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.