torsdag 5 februari 2015

Torgvantar och Runebergstårtor



 Senast jag skrev här i bloggen skulle jag sätta mig skönt till vila och jag tog en tur med virknålen medan en film underhöll mig vid sidan om.  Garnet jag hittade i gömmorna heter Teddy från Novita och jag virkade med virknål nummer fyra. Jag utgick från 28 luftmaskor som var ett bra mått för min handled. Mönster till hur du virkar rosen hittar du här




 De här torgvantarna luftade jag i går i det sköna vintervädret. Jag virkade dem i fjol och hur jag gjorde dem hittar du i ett inlägg här




 I går kväll testade jag virka en Runebergstårta. Hmm... vad kan man kalla den där?  Nära besläktad med en mindre variant av prinsessbakelse kanske. 




 Runebergsdagen till ära har det bjudits på Runebergstårtor här också. Den mindre modellen är alldeles lagom stor eftersom dessa bakverk har en tendens att vara väldigt söta. 




 Idag blir min fadderflicka sedan åtta år tillbaka tonåring. Tänk så åren går och ja, nu blir det helg igen också! Ha det bäst! 

4 kommentarer:

  1. Härliga torgvantar! Har helt gömt Runebergsdagen, så är det att jobba i högstadiet…
    Skulle vara gott med en tårta!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Så fina handarbeten <3
    har hela dagen haft ett sug efter runebergstårta, men får se om de finns kvar då jag far till butiken imorron.
    ~M~

    SvaraRadera
  3. Jag tycker din tårta blev väldigt söt och fin,
    och torgvantarna jättefina.
    Ha en skön helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Tack för titten in till mig:) Jättesöta vantar o tårtorna var fina också!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.