söndag 7 december 2014

Andra adventshelgen



Ljus för dig, ljus för mig och ljus för hela världen... som det står i sången. Andra advent är här och det regnar hos mig. De lyser så stämningsfullt ljuslyktorna på spiselkransen i vardagsrummet.




Helt enligt vad traditionen bjuder besökte vi Kvinnornas julmässa i går. Dekorerade pepparkakor brukar alltid få följa med hem och även den stora brickan (pepparkakorna är stora) som jag sneglat på tidigare. Den kan fås här.




Jag träffade flera (cyber)vänner på mässan. Denna vän hade gjort lyktan ovan och den fick följa med hem till mig. Stjärnorna som jag har testat göra kan du få instruktioner till hur man viker här.




Dagarna blir allt kortare ännu några veckor innan det åter blir dags att gå mot ljusare tider. Gläder mig åt alla ljusen och föredrar vita blomster denna jul.




Kransarna som jag fann på mässan är uppsatta på entrédörrarna. Det tar sig så sakteliga en sak i taget och här hemma är stressen portförbjuden. Nu läggs all fokus på jobb, precis som det brukar när barnen vill ha jullov. Ha en fin början på veckan!

♥︎

6 kommentarer:

  1. Så vackert hemma hos dig! Så bra att julstressen är bannlyst hemma hos dig. Samma sak gäller i detta hus numera:) Ha en fin vecka med dina elever!

    SvaraRadera
  2. Oj, den där brickan missade jag i går, gillar den jättemycket. Såg att den finns som bord också.

    SvaraRadera
  3. Mycket vackert här hos dig ,längesedan jag varit på den marknaden men tyvärr räcker min tid inte till ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka vackra saker och kransarna är ju helt underbara. Jag ska verkligen ha äkta kransar på mitt nya hus.
    Marknader är alltid mysigt så här inför jul. Det är sådant jag ofta missar eftersom jag har öppet i Lissboden varje lördag men snart är det slut med det:)
    Ha det gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Hej vilka underbara kransar du köpt, jag älskar kransar...! Här regnar det också, nu börjar man ju längta efter snö eller lite frost i alla fall:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och fin julstämning!
    För mig känns det riktigt konstigt i år. Första året inte delaktig i skoljulförberedelserna. Det kräver sin anpassning det också :)
    Sköt om dej! kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.