söndag 2 november 2014

Novembertid



När november kom kantades den av frost. Kan man vänja sig vid detta? Det tror jag väl. Finns det något alternativ? Bara att göra det bästa av den här månaden, som många anser vara grå och trist, men som för mig färgas av förväntan i skolvärlden. 




Den första novemberdagen promenerades det både här och där. Det har blivit en fin vana med oktober månads Hälsostegen (300 000 steg på 30 dagar) och jag fortsätter med dem i november.




Denna vita porslinsliknande pumpa gröpte jag ur och gjorde till ljushållare. 




Det var en eftertänksam och stillsam dag i går då jag också satt och läste in för mig viktiga spörsmål.




 På kvällen ringde min storasyster och ville ha sena matgäster vid havet. Det var ett bra beslut att stanna där över natten och det var så mäktigt att vakna upp till havets brus. Gårdagskvällens snöyra och svartis var ett minne blott i morse och nu är vi åter hemma och har landat i den mysigaste av söndagar. Ha en skön dag!

9 kommentarer:

  1. Så vackert mårbackorna blommar ännu i uterummet. Det var en annorlunda pumpa! Ser mysigt ut.

    SvaraRadera
  2. Ja i går fick vi njuta av ett vackert solsken och det var en fröjd att vistas ut.
    Men i dag vaknade man till regn och blåst. Lår en stund i sängen och lyssnade att regnar det faktist idag när gårdagen var så fin, men inte för mycket av det goda.
    Ha en skön söndag!
    Här blir det en innedag med handarbete och inredningstidningar.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Sorry lite skrivfel skulle vara låg en stund :)
    Monica

    SvaraRadera
  4. Ja vilken fin värld vi vaknade till igår vi som körde två timmar norrut fick uppleva både det ena och det andra det blev många fotostop efter vägen ,kul med hjärta i lönnlövet ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder du bjuder på! Trevlig söndag önskar jag dig tillbaka, kram Maja!

    SvaraRadera
  6. Så härligt och åka till din syster, närheten
    till havet är underbar. Och vi hade frost i
    två dagar också, nu är det 11 plus igen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Så nydelig stemning i bildene dine! Det gresskaret med lys var da bare så fint! God ide`.
    Å ja, jeg synes heller ikke November er verken grå eller trist, det er da så mye å holde på med!
    Ha en fin ny uke!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig pumpa och så fin den blev som lykta! Vackra bilder! Nu har jag lyssnat på din sons video flera gånger, tycker den är jättefin och jag har skickat länken vidare till min son som också gillar samma sorts musik.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Alla årstider och månader har sin charm. Jag kan tycka att det gråa också är vackert :) Fin helg du haft och nu är en ny vecka i full gång igen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.