tisdag 16 september 2014

Pyjamastäcket



För ett halvt år sedan skrev jag ett inlägg "Livets lapptäcke" där jag visade pyjamasbyxor (är inte det mera snudd på privat än personligt, så säg), som jag ämnade sy ett lapptäcke av. Nu har jag gjort så och det blev inget avancerat, eftersom jag inte har den tiden.




Det finns ännu material till ett lapptäcke och några kuddar om jag så vill.




Denna gång sydde jag ett fyrkantigt täcke av sex olika (pyjamas)mönster, sju gånger sju kvadrater med sidorna 21 centimeter. Baksidan är av vit fleecefilt, som jag sydde fast räta mot räta, lämnade liten öppning och vände det hela och sydde fast öppningen med maskin. Den enklaste vägen alltså. Men mitt pyjamastäcke är mjukt och skönt att sitta på i solstolen...




... eller på bryggsoffan. Bäst att njuta så länge dessa underbara dagar varar!


8 kommentarer:

  1. Den blev verkligen fin o säkert varm o skön också. Önskar att jag också hade lust o energi att sy en liknande:)

    SvaraRadera
  2. Nå men nog har du igen gjort något fint ! Du skall veta att jag är svag för den rosa färgen...
    Kraam
    sanne

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin! Och jag kan tänka mig att den är skön att sitta på, mjuk och härlig som den ser ut! Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Pyjamastäcket är super fint!
    Och läckra färger.
    Ha en bra dag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentarer!
    Vilket underbart lapptäcke det blev och färgerna gillar jag!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Det var nog ingen dum idé det där och tänk så vackert det blev. Syns vilken färg du gillar.
    Ha det så gott.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.