söndag 25 maj 2014

Utflyktsdagar



Vilka dagar, vilken vecka! Här har vare sig funnits tid eller väder som lämpat sig för att sitta framför datorn annat än vad jobbet gäller. Underbar värme och sol! Jag har fått ha besök av elever och kolleger och finns det något så härligt som huset fullt och barnfötter på gräsmattan och picknick!




När jag var i Helsingfors köpte jag denna färgglada uppsättning för picknick vid H&M Home och dessa attiraljer har redan kommit till användning varje dag.




I går var jag på utfärd med mina elever och tre kolleger till Sälgrund utanför Kaskö. Vackert väder och glada barn som fick klättra i den steniga naturen och ha picknick med utsikt över öppet hav.




Vi åkte dit med båt och hann även med marknad och lekpark när vi kom tillbaka till den lilla staden innan vi återvände hem med buss.




Gårdagen avslutades med att fixa brygga och göra fint i sommarstugan och bara njuta av solglittret som spred sig över vattnet alltmedan timmarna gick. Det blev söndag och en ny vecka, den sista majveckan och skolveckan väntar. Helt otroligt! Ha en skön dag!

7 kommentarer:

  1. Jag tror vi är lite lika du och jag. Vi gillar samma
    färger, picknick och vattenäventyr. Helt underbara
    bilder.
    Kramar och ha en skön söndag/AM

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med utflykter, det bästa jag vet och är det vackert väder blir alla på så gott humör. Vackra bilder.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vilket fint utflyktsmål ni valt. Javisst det är mycket nu pågång på jobbet.. Jag ser fram emot morgondagen med våra elever ut på seglats med selbåt utanför Helsingfors. här har lovats varmt väder ännu i morgon...
    Gillar ditt picknick-set, kanske det blir en sväng via HM Home..
    Ha det gott !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Låter som att det varit en ljuvlig utflyktsdag och när vädret gynnat en så är det extre trevlig.
    Låckra färger på ditt picnic-set.
    Ha en bra början på veckan!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Jag blir alltid på så bra humör då jag läser din blogg. Rosa är ju också min färg o jag älskar rosa pelargonier som jag ser att du också har. Picknick-setet var ju riktigt sött. En utfärd till Sälgrund kanske inte skulle vara så dumt. Går båten dagligen dit från Kaskö?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sälgrund var verkligen en upplevelse och jag ska åka dit igen med mannen någon gång. Vi bokade nog båtfärden till ett visst klockslag, men kanske du kan fråga via denna länk http://www.kaskinenseacharter.fi/ :o)

      Radera
  6. Ojoj, så många fina blogginlägg jag har missat! Vädret tog verkligen en u-sväng då man nästan blev van... hoppas iaf att du får många sköna picknick tillfällen i sommar!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.