söndag 18 maj 2014

Körsbärsträdgården, del 1




Nu är jag här i Helsingfors i färd med att checka ut från Hotel GLO och alldeles mätt efter frukost i Fazer på andra sidan gågatan. Vi hälsar på sonen och det är en gåva jag fick till Morsdag och som jag har längtat efter. I går fick jag nämligen ha picknick i körsbärsträdgården! Mera om det sedan när jag kommer hem och hinner kolla alla foton.




I går  var det antagligen lugnare där vid Kasberget än vad det är idag när Hanami firas. Vi var inte de enda som fotograferade vill jag lova ;o) Tack till sonen som förde och körde och fixade allt åt oss! 




Nu väntar ännu en dag i huvudstaden och i kväll tar vi snabba tåget hem. Hörs sen!


6 kommentarer:

  1. Åh, vilken ljuv trädgård. Vackert!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken sommarkänsla! Så mysigt!
    Väntar med spänning på det två ... ;)
    Ha en finfin kväll :)

    SvaraRadera
  3. Roligt med miljöombyte och dessutom i så vacker miljö!

    SvaraRadera
  4. Nå si du si du du har varit i storstan... Ett underbart väder har det varit !
    Vi hoppas att det fin vädret fortsätter.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Åh, vilket härligt ställe! Jag minns att du visat bilder därifrån förr. Man borde verkligen pricka in ett besök!

    SvaraRadera
  6. Oj, det där borde man ju få uppleva en gång i livet, minst!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.