onsdag 2 april 2014

What's Up?



Hej, det blev april! Dagarna går och vissa av dem längtar jag mer än vanligt att få ha familjen samlad. Då vandrar jag runt i sönernas rum och arrangerar med blommor och prylar eller håller kontakt med dem på ett eller annat vis. Vi gilllar WhatsApp, en av flera möjligheter att hålla kontakt när avstånden skiljer oss åt i den här familjen. Men nu lär väntan och längtan inte bli alldeles för lång tills vi alla ses igen.




Sedan till något helt annat. Ett gammalt skåp, som gömmer bildkonstmaterial, har målats om i skolan och jag tycker det är så fint med Afrikas karta på dörrarna. Själv köpte jag två kartor på skolans loppis och en av dem har jag hängt upp tills vidare i en av sönernas rum. Kartor kan vara väldigt dekorativa i inredningen.


4 kommentarer:

  1. Ja det blev snyggt det där skåpet. Kartor har är både roliga att inreda med men också lärorikt att ha framme.

    SvaraRadera
  2. Kartor är kul. Alltid något nytt att upptäcka! Vackra blommor också!

    SvaraRadera
  3. Älskar kartor , vi kan fortfarande efter många år i sydeuropa med husbil före GPS n tid
    plocka fram de tjocka detaljerade Michelinkartböckerna .Hade jag haft en endaste ledig vägg hade en stor världskarta fått flytta in . har alltid velat ha en att sätta i nålar både för besökta platser och villbesökanångång .Skåpet var ju minst sagt originellt , kanonfint. Det borde väl varit till salu på skolans loppis :-))) Kram B

    SvaraRadera
  4. Du kom över en superfin karta och iden med skåpet blev lyckad!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.