måndag 17 juni 2013

De allra bästa



Nu har jag landat i den österbottniska sommaren. Vi körde upp längs ett regnigt Finland sent i går kväll och det var inget chockerande med det vädret som omväxling. Hur som helst är hemma bäst och det fick mig också att fundera över vad som var det bästa med Rhodosresan utöver vad jag har delat med mig av tidigare.

Vi gjorde en dagsutflykt med jeep och den bästa vackraste stranden var Anthony Quinn's Bay, en vik som skådespelaren blev förälskad i när han spelade in Kanonerna från Navarone. Påminner litet om Kroatien. Bästa ressällskapet var givetvis min man. ;o)




Hotellsviten bjöd på simbassäng, spabad och femrättersmiddagar i vacker restaurang, men det allra bästa var ändå att vistas på gräsmattan vid den skönt vädrande och steniga stranden och njuta av picknick med greeksallad varje dag och Moussaka! Det bästa vi hade packat ner var kylväska och rymlig väska från Clas O! ;o)




Bästa aktivitet var att promenera och plocka sten längs stranden. Bästa gåvan är ett guldhjärta med korallsten ;o) och bästa kameran den som tog alla bilderna (utom den sista).

Men... det allra bästa var att träffa sönerna som har skött markservicen förutom yngsta tvillingsonen som är på treveckors jobbuppdrag i Spanien. De allra bästa!

14 kommentarer:

  1. Så vackert !
    Där fick du mej att på allvar fundera på Rhodos . Vi har varit på ett gäng andra öar men Rhodos eller mamma Mia öarna står nog på tur nästa gång.
    Ha en fin midsommar vecka därhemma .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma Mia öarna får det bli nästa gång! ;o)

      Radera
  2. Det är ju det bästa att ha alla runt sej...Härliga bilder du förmedlar...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Så härliga foton! Visst blir man lite nyfiken på Rhodos igen, det var länge sedan. Men visst är det så att borta bra men hemma bäst. Så får man i alla fall tänka när ingen resa är inbokad....
    Ha en fin midsommarvecka!

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder! Många fina minnen att suga på i vinter sedan när det är kallt och ruggigt här hemma!
    Rhodos och Lindos besökte jag för mer än 10 år sedan men jag minns att det var vackert. Maten är så god i Grekland! Blir nästan sugen på att åka dit igen, så någon dag skall det väl bli av.
    Men nu njuter vi gärna av sommaren här hemma. Ha det bra!

    kram Sabina

    SvaraRadera
  5. Helt underbart. Grekland är som sagt så jättefint. Härliga bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. UNDERBARA Rhodos!!
    Tack för allt du delat med dig av :O)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Å så vackert, så vackert! Ni ser ut att ha haft en riktigt fin resa med passliga delar avkoppling, kultur o god mat :)


    Trevlig midsommar!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  8. Så mycket vackert du delar med dig av från er resa! En lite annorlunda resa jämfört med den jag ska ut på, men jag ser fram emot det också :)

    SvaraRadera
  9. Å vilka fina bilder från soliga Grekland, blir alltid lika sugen på att åka dit när man ser sådana fina bilder. Men i år går semester till ett annat ställe för oss. Ha en fortsatt bra sommar Karin

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder du visar från Grekland! Dit skulle jag vilja åka en dag! Har just hittat till din blogg, så mycket fint du visar och så många tänkvärda citat m.m.Här kikar jag gärna in igen!
    Ha en bra dag! /Nettan

    SvaraRadera
  11. Det ser ut som om ni haft en underbar semester på Rhodos. Det är så vackert där och bukten du skriver om har jag också badat i. Jag hade kompisar som jobbade på just Rhodos när jag var ung så den ön har jag besökt många ggr och det kanske är dags igen.
    Du är en duktig fotograf, det är en njutning att se dina vackra bilder.
    Må så gott och ha en riktigt glad midsommar!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Låter som en bra start på ledigheten. Underbart med så mycket sol och hav. Men visst har man det bra hemma.
    Nu har jag också sommarlov...sen i dag. Nu ska jag gå ner i varv innan det blir resa av :).

    Välkommen hem

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  13. Alldeles underbara bilder!! Ha en skön Midsommar!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.