söndag 25 november 2012

Helg i Åbo


 Helgens program bestod av en tripp till Åbo. Tänk att man gör de där långa bilresorna till vårt lands största städer om och om igen. Oftast har man ju ett trevligt mål framför sig under ditresan och hemmet hägrar under hemresan. Nu förenade vi en hel del nytta med nöje. Dels finns ett stort blågult varuhus längs vägen och sedan checkade vi in på badhotellet. Där bjöds det på tidig lillajulbuffé och varma sköna bad i den sena timmen.


 Vid Gamla Stortorget var det Julmarknad. Där tog vi del av begivenheterna innan det var dags att söka upp Åbo Svenska teater på lördag eftermiddag.


 För en som är uppvuxen under det glada sextiotalet är det nostalgi att se Hair. Låtarna och handlingen är bekant och kanske någon läsare kommer ihåg när filmen visades år 1979? Det gör jag - mycket väl! ;o)


Alla bilder i detta inlägg är tagna med mobilen. Nu är vi hemma och ska så småningom söka oss söderut igen för tillsammanstid med systrar och föräldrar. Bra avslutning på en upplevelserik helg.

8 kommentarer:

  1. Två ggr har jag varit i Helsingfors, men
    aldrig i Åbo. Låter som en jätterolig
    helg, och visst minns jag Hair.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fått uppleva så mycket fint i Åbo, en fantastisk stad! Julstämninen är speciell där. Hair är något som jag inte kommer ihåg, men skulle gärna se den på svenska teatern ändå! Och badhotellet fanns inte i Åbo under den tid jag bodde där, något som jag också skulle vilja besöka. Det finns så mycket man har ogjort ännu...

    Kram Sabina

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Så mysigt det låter med julmarknad, badhotell och julbuffè. Förstår att du haft en härlig helg! Önskar dig en fin vecka också! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Du ser ut att ha haft en välmående helg ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Härlig energitankningshelg innan
    icke advents stressen dyker upp :-)
    Här snöasr det så det blir nog glögg om en stund .
    Ha en bra start på v.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig helg du haft!!!
    Jag har aldrig varit till badhotellet i Åbo...
    men det finns nog i tankarna.
    Hair skulle jag också vilja se...
    Tomten borde kanske läsa bloggar ibland också ;0)
    Nya tag nästa vecka...
    kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Ann-Lis!

    Vilken mysig helg ni har haft. Ni är så bra på det där. Ge er ut på äventyr och njuta. Inspirerande.♥

    Hair är en av mina favoriter. Jag och en kompis såg en uppsättning med Broadway Company när vi gick på gymnasiet och tyckte att den var helt fantastisk. Och filmen är en klassiker.

    Ha en fin kommande vecka vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Just precis vad som skulle behövas i detta evinnerliga mörker! Carribeanvärme, torgfynd och hårresande musikal... En batteriladdande helg att njuta av inför kommande julförberedelser!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.