måndag 6 augusti 2012

Stenar och jag


Det är någonting med stenar och mig. Jag undrar vad det är... Nu pratar jag enbart i estetiskt syfte - inte alls att plocka stenar ur åkrar och sånt. Jag vill plocka dem, rada dem, samla på dem, placera dem och ge bort dem. I sommar har jag plockat och radat rätt många stenar i trädgården och i Turkiet gick jag och plockade och radade och tog hem en del i kappsäcken. I kväll har jag som du ser radat och lekt med stenar medan mannen har klippt och trimmat gräs. Hmm... Jag fick tidigare i sommar en länk av en vän till en stenfotsbild och började senare forska i ursprunget och fann en massa härliga stenfötter som du kan se om du klickar här.


Har det hänt någon gång att du nästan
blivit förälskad i en sten?
~Ernst Kirchsteiger

11 kommentarer:

  1. Vi var i Turkiet i våras. Då blockade min mor små stenar som min far sedan fick mura in på deras nya badrum, blev hur fint som helst.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vi är ett släkte med stor kärlek till stenar ,om du skulle se vår holme så förstod du jag kan inte fotografera allt där .Så kul bilder med fotstenarna nu blir det nog att söka stenar nästa gång ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det något speciellt med vackra stenar.
    Så fin idé med små fossingar.

    SvaraRadera
  4. Så söta fötter! Även mitt resebagage innehåller ofta stenar på hemvägen :)

    SvaraRadera
  5. Så söta stenfötter:)
    Nu börjar det dra ihop sig till skolstart igen. Denna sommar har verkligen gått i ett huj... Och vädret har visat sig från en sämre sida. Men jag hoppas på fina höstdagar och kvällar ännu.

    Hörde att du träffade min kusin på pizzabåten:)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  6. Åh, sååå söta fossingar :O))
    Min kärasyster är en riktig stenfantast ;O)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Vilka söta fötter och jag tittade även in på länken och det var också fina fötter! Jag plockar också stenar när jag är på hyggliga stränder. Och kottar.....! Men jag gör ingenting med mina stenar mer än att ha den i vaser osv. Det är var ju verkligen en ny vinkling, men så är du konstnärlig också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Så söta stenfötter! Jag är också en stor samlare av sten och visst kan man nästan bli förälskad i en sten...

    SvaraRadera
  9. Oj så fina fötter! :-)
    Jag älskar stenar..vita, grå, runda, släta, skrovvliga....Vet inte vad det är...Men, man bara måste plocka dom! :-)

    // Nina

    SvaraRadera
  10. Jag har också stenmani... Idag har jag faktiskt sett världens finaste sten i en trädgård. Åååh, vad jag skulle ha velat ha hem den, MEN tyvärr hade nog inte bilen hållit för tyngden! Härligt påstående av Ernst och jag håller fullständigt med ♥

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  11. Hej hälsar jag som varit borta hela sommaren från bloggvärlden!
    Fin sommar du haft med trevliga resor och utflykter.
    Stenar är min stora svaghet. Har varit "stengalen" sen jag för ca.20år sen var på en stenslipningskurs där vi lärde oss laga smycken av vanliga stenar.
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.