fredag 6 juli 2012

Upptagen av vädret


Så kan man kanske också rubricera ett inlägg med solstolen på första parkett.


Den kom till slut - värmen. Härligt! Jag är inte så bra på det där att sätta mig till ro någon längre stund i solen på landbacken. Jag behöver forslas till någon brygga vid havet eller till Medelhavet för att ägna mig åt dylika utsvävningar någon längre stund. Sol i kombination med bad!


Men jag försöker verkligen tillrättalägga, tro mig, allt medan jag måste röra på mig, hitta på orsaker att gå in, läsa, ställa till med stortvätt, rensa, svalka mig - titt som tätt... Just nu fylls badtunnan med vatten.


Sedan när solen sänker sig och luften blir enklare att andas kan det bli rätt trevligt att tända ljusen i lyktor och blombad. Nog uppskattar jag sommarvärmen, så hoppas nu på fortsatt fint väder i helgen när vi får trevligt besök och det ordnas karneval i staden.





Foton via iPad - Super Retro ™

10 kommentarer:

  1. Har ni inga mygg o bromsar hos er ,här var det fullt krig igår så det var bäst att hålla sig inne.Ja värme har vi fått så det räcker redan 20 grader ,skönt att få fara ut till skären i kväll ,jag har ännu svalt på jobbet ,så jag ska väl orka med dagen ,ha det så bra ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Jag håller precis med dig om det där med att man (jag, du och ev några till) måste forslas över ett hav så man är en bit hemifrån innan man kan koppla av så där totalt. Jag försöker sitta still emellanåt, men så fort jag satt mig kommer jag på något som är så himla kul att göra och så är det igång igen......Men tanken finns där att man ska kunna bara sitta och njuta....Fast jag tror vi njuter när vi grejar också!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Härlig rubrik ! Du kan då vända och hitta på med text , en riktig ordsnickare är du ... Precis lika är jag att på landbacken orkar jag inte bara sitta i solen men nog ute vid havet.... Men önskar dej ändå sköna lata dagar !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Så fint arrangerat, både stolgrupper och andra grupper!
    Ses i vimlet ;O)

    SvaraRadera
  5. Här är ännu en som inte sitter i solen om jag inte kan bada. Det finns så mycket annat att pyssla med då om man är hemma:).
    Övertalning pågår om att ha ett vattenhål någonstans på den lilla tomten. Skulle räcka med en liten pool :)

    Passa på att njuta nu för här är det mulet i dag.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut med gardinen/draperiet där på terrassen bredvid dina Airondecks.
    Känner precis igen mig i det du skriver... jag har svårt att riktigt kunna slå mig ner till ro i solstolen, hittar hela tiden på något jag måste göra, även om jag är vid vattnet. Det är väl för att man inte är så van vid värmen!
    Ha en skön dag i värmen iaf!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  7. Allt känns så mycket lättare vid strandkanten sådana här heta sommardagar! Å vad mycket "hättor" grannarna era hade idag när vi var på besök... Hoppas att ni klarar er undan dem!? Trevlig helg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Finfina foton! Jag har fått vistas vid havet, men även där måste jag hitta på något att göra mellan varven :)

    SvaraRadera
  9. Vackert med stil!

    SvaraRadera
  10. En härlig plats i solen har du i alla fall!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.