måndag 18 juni 2012

Semestertankar


I går kväll innan solnedgången gick jag på stranden och plockade stenar och lämnade en hälsning som fanns kvar ännu idag. Plocka stenar är min favoritsysselsättning dessa dagar och att filosofera och analysera över allt och alla. Vi tycker att vi får så fin service (mer än mycket för pengarna) här och då kan man kosta på sig att visa sin uppskattning och stor respekt åt alla.


Varje dag lägger personalen ner massor med jobb för att alla ska trivas. En kväll hade de dukat de 600 stolarna i matsalen så här. Jag ska testa det där i trädgården i sommar, men då blir det nog inte i vitt och svart.


I går kväll var det italienskt tema och i kväll är det mexikanskt i matsalen. Delikatesser finns det mer än mycket av men det hoppar jag gärna över.


Jag håller mig till vattenmelonerna. De är läskande och bra.


Pergalos i olika former finns det gott om och så här fina solskydd finns i hundratals meter vid poolen.

 

Nu har jag lärt mig vika handukssvanar. I fortsättningen ska våra gäster få sådana på sängen. Så till en annan sak... Jag önskade färg på fötterna och de blev genast mycket röda...
Be careful what you wish for!

18 kommentarer:

  1. Det är sann semester att bli så väl omhändertagen och få gå till färdigt dukade bord! Sol, strand och vila... något jag också gärna önskar mig ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Det ser ju så otroligt härligt ut där ni är ! Njut nu av värme och hav !
    Soliga kramar !
    Sanne

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT !!!
    Jasså, då behövde du inte skorna ;)
    Njut!

    SvaraRadera
  4. Så härlig semester du har ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Visst skall man kosta på sig lite lite beröm för det man uppskattar på semesterresan och visa tacksamhet, du är säkert duktig på det!
    Underbara bilder, man längtar nästan bort!
    Ha en skön fortsättning! /Bea

    SvaraRadera
  6. Så härligt med semester och sol och värme, annat än här! Njuuuut!
    Det ser underbart ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Nu har du nog hamnat på rätt ställe för att vila upp dig. Det ser lyxigt ut. Jag skulle nog ha svårt att låta bli de ljuvliga desserterna. Njut nu!

    Kram

    SvaraRadera
  8. du verkar ha en så härlig semester resa..njut och sköt om dig.

    SvaraRadera
  9. Ni verkar att ha det bra så fortsätt att njuta av allt det goda !

    SvaraRadera
  10. Ha ha, röda fötter det låter väl rätt skojigt egentligen men nog är det bättre än mina vita.

    SvaraRadera
  11. Vilka fina meloner, såna finns inte i diskarna här. ;)
    Lite lyx borde alla unna sig nu som då, att få komma till dukat bord och välja och vraka av godsakerna. Hoppas ni får en fortsatt skön semester.
    Nanne

    SvaraRadera
  12. vad skönt att bli så väl omhändertagen! vore roligt att få uppleva det någon gång i livet...
    kram

    SvaraRadera
  13. Skönt med omvårdnad :) kanske du kan lära oss sedan att vika handdukssvanar :)

    SvaraRadera
  14. Så vackra konstverk du får njuta av!
    Ha det riktigt skönt!

    SvaraRadera
  15. Vilket underbart ställe ni har landat på!
    Hoppas nu att ni njuter i fulla drag av resan!

    Trevlig midsommar!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  16. så underbart det ser ut.
    Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Du ser ut att ha en härlig semester. Njut av dagarna och jag önskar dig en Glad midsommar!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  18. Vilket underbart semesterställe. Hoppas de röda fötterna har lugnat ner sig nu.
    Ha en fin midsommar.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.