fredag 3 februari 2012

Kall fredag

Huadå! Idag är det knappast läge att klä sig i kortkort! Tjockstrumpor och mulliga ben hjälper föga i den här kylan. Vi får väl se om vi vågar sticka ut näsan på rasterna denna fredag. Man får klä sig som en Michelingubbe!
 
Som du ser har jag stickat fler "uppstickare". Det kan ju bli en sjukdom det där. Jag har också aktiverat min mor med garn och mönster, så systrarna får litet uppiffning. Mitt andra par blev bättre (än det jag visade i ett tidigare inlägg) i garn som föreslogs här.
Det kan ju vara trevligt med matchande benmuddar till olika koftor, så det blev ett par i ljusrosa (Sandnes Alpakka). Nu saknar jag ett par mörka och om jag inte vinner dem hos Så vitt jag vet får jag göra ett par själv.
Stay warm and safe!

26 kommentarer:

  1. Om man klär sig lika snyggt som du, så tycker jag nog man kan ha kortkort! Uppstickarna är jättefina. Kanske jag borde tipsa min hovleverantör om dem? Jag skall se om jag lyckas få upp en bild på mina favoritbenvärmare i bloggen också.

    Ha det gott i kylan! Kram

    SvaraRadera
  2. oj, så fina de är. precis som du!
    varm kram

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt med uppstickare, fast just den här dagen är det bra om dom sticker ner över hela foten. Vi har minus 15, gissar att du har betydligt mer.
    Ha en fin helg och håll dig varm
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Så snygga dom är och så bra att ha
    matchande färger för olika kläder!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. That's nice, very very nice!!!

    Have a beautiful weekend!

    Greetings Rosine ♥

    SvaraRadera
  6. Kunde varit jag på första bilden ;) eftersom jag har likadana stövlar och även numera är ägare till ett par stövelmuddar! Hihi, jag var "tvungen" att matcha mina muddar med halsduken :)

    Trevlig fredag! kram!

    SvaraRadera
  7. Det var snyggt!
    Trevlig helg!/bea

    SvaraRadera
  8. Hej ! Ja kallt har vi här oxå.. Sonens bil kom hem med bergningsbil just. Hade varit hos flickvännen och bilen startade inte på morgonen... Och min man ringde just och sa att tur att du är hemma idag, för på Lahtismotorväg var det kaos nu på dagen , så halt att bilarna bara körde in i varandra... Om han ringer så då är det kaos !
    Vad flitig du varit ! Tyvärr vann inte du men ett par kom nog åt ert håll ! Trevligt veckoslut till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Ja det där var riktigt snyggt men vet ej hur jag skulle få dem att rymmas i mina stövlar. Njut av stugvärmen, det är väl det ända som går för sig just nu.

    SvaraRadera
  10. Jag hade verkligen tur som vann Sannes fina uppstickare :)
    Själv har jag stickat ett par ljusa och de var roliga att göra. Nu har du så att du kan byta efter kläder och humör!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Vackert! Och vad smart att "bara" ha uppstickare, inte hela strumpor. Har inte sett detta förut, sportar själv yllesockor i kängorna, men det bli ju nog lite tjockt...och varmt :)
    Ha fin fin fredag
    Kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  12. Det där är nog din stil ,jättefint ,kram Nette

    SvaraRadera
  13. Så snygga dom är och så bra att ha
    matchande färger för olika kläder!
    Ha en skön helg!
    Kram
    Ann-Britt

    SvaraRadera
  14. Dom e så söta! Men i detta väder ska det nog som du säger vara tjockare saker...

    Skön helg önskar jag dig! Kram!

    SvaraRadera
  15. Jättefina och passar verkligen din stil! Önskar jag vore lika duktig som du på att handarbeta.

    SvaraRadera
  16. Men ooo så fina - tack för tipset!

    SvaraRadera
  17. Det ser så läckert ut, nu tror jag att jag får ta och sätta igång och göra ett par. Fast jag har inte så fina kläder som du alltid har....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Ja uppstickare gillar jag eftersom mina ben inte behöver bli kraftigare :).
    Läckert med rosa också.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Fina uppstickare har du fixat!!

    SvaraRadera
  20. Uppstickar vilket härligt namn.
    Snygga är de också.
    Hoppas kylan ger sig lite nu.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  21. Jätte snyggt! Skulle gärna ha såna.... Men tummen mitt i handen så blir det inte några såna....;0)
    Ha det bra! kram!

    SvaraRadera
  22. Så underbara! Jag blir riktigt sugen på att försöka sticka ett par sådana själv. Stickningen går väl an men sedan är det de där med virkningen. Jag kanske kan hitta ngn virkskola på nätet!

    Hoppas att du får en fin vecka!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  23. Dom e så snygga! Såna måste jag också göra, helt klart!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  24. Hej! Trevlig blogg du och alldeles välgörande för mig som ligger hemma och är sjuk! Jag har några frågor;
    1) var finns mönstret till uppstickarna?
    2) I vilken Tilda-bok finns toffllorna?
    3) vilken Tilda-bok skall man starta med för att få "basic-Tilda"-s mönster med bra vägledning?
    4) hur pillig är hon att göra?

    Hej så länge!! marianne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.