söndag 25 september 2011

Sista septemberhelgen

Sista septemberhelgen, sista solnedgången och sista septemberveckan... Det låter ju vemodigt! Visst blir det fler solnedgångar, men inte just här vid sommarstugan förrän nästa vår.
I går städade vi nämligen bort inför vintern. Vi har medvetet dragit ut på det där. Det känns mera acceptabelt att "ta avsked" om det är lagom ruggigt. Vi tände en brasa och jag försökte fånga en solnedgång, men molnen tog överhanden.
Pallen där hör till en samling dylika i varierande längd som finns utanför sommarstugan. Jag kommer ihåg de där bänkarna sen mycket liten då hela släkten samlades och alla fick rum att sitta. Nostalgi! Vissa enkla saker har ett värde i sig tack vare alla minnen och sådana ska man ju inte göra sig av med.
Den senaste deckaren i specialutgåva av Läckberg kom härom dagen.
Vänder man på konvolutet blir den helt i stil med de andra i serien. Undrar när jag ska hinna läsa den där. Kanske nästa sommar, precis som jag brukar - en Läckbergdeckare per sommar. Under läsåret blir det mest facklitteratur och tidskrifter för min del.
Här kommer den ena tapetvåden efter den andra upp på väggarna och jag hoppas att mitt arbetsrum kan tas i bruk om två veckor. Veckan som kommer bjuder på så väldigt mycket annat. Syns då!

13 kommentarer:

  1. Kan inte vara sant att det var det sista septemberveckoslutet... Nu är det bara att förbereda sej på att det blir höst på allvar...Ja veckorna flyger iväg och snart har vi höstlovet här...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Ja det är sant att det känns bättre att stänga vid ruggigt väder ;) Läckberg finns också hemma hos mig men funderar precis som du....när hinna!? ha en bra vecka! För mig blir det kurs i helsingfors 2 dagar ;)

    SvaraRadera
  3. Den boken kunde jag ha bara för omslagets skull. Men deckare är inte riktigt min grej. För läskigt för mörkrädda tjejer som jag ;)
    Visst är det lite vemodigt nu då vintern kryper allt närmare. Men vi har så många fina höstfärger att njuta av!

    Vilken fin fondtapet du beställt hem - gillar!

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder från stugan och visst saknar man och kunna åka till sjön/havet. Den boken ska jag köpa, tror den är bra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Nog är det vemodigt med dom sista solnedgångarna när man tycker att det just har börjat ,ha en bra start på veckan ,Nette

    SvaraRadera
  6. Det har blivit deckaren på siståne så ska kanske passa på och se om jag får tag på de du tipsar om.
    härlig färg på rosen.
    du ska ha en riktigt fin kommande höstvecka!
    ~marita~

    SvaraRadera
  7. Det har jag faktiskt inte tänkt på att att det är sista helgen i sept. Oj vad tiden går fort.. jag hinner inte med liksom.
    Ha en skön vecka
    Annika

    SvaraRadera
  8. Oj vad vedmodigt att städa inför höst och vinterstängning av sommarhuset. Vi väntar nog en månad eller så.
    Camilla Läckbergs bok ligger hemma hos mig också. Gillar hennes stil och skildringarna av Stömstad är så mysiga.
    Tittade på ditt förra inlägg väskan och plånboken tror jag bara är du.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  9. Visst är det vemodigt att sommaren definitivt är över nu! Tyckte det var så tråkigt att bära in alla textiler från terassen, och idag tömdes stora terassen på alla möbler också :(. Lilla terassens möbler vid ingången, lämnade vi kvar ännu, just in case ;)

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga dagar vi har nu. Förstår vemodet. Det ser så vackert ut där...

    Ha en bra vecka

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Så vacker solnedgång du har fångat med kameran. Ja nu är september snart slut, men vilken underbar helt vi har fått njuta av ialla fall här sär jag bor.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Vi avslutade också villasäsongen i går. Nu är båten upptagen och vi kommer inte över igen innan isen bär.
    Vi får hoppas på en fin oktober, september månad har försvunnit i ett nafs.

    SvaraRadera
  13. Jag hittade din blogg av en händelse och nu följer jag den för du skriver så bra och har så fina bilder. Jag blir glad och inspirerad.
    Hälsningar från Malaxbo

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.