torsdag 15 september 2011

En stol för mycket eller för litet

Den senaste tidens spörsmål har varit, ska vi eller inte... Hur vill jag ha det i så fall? Vad ska bli kvar av det som finns i rummet? Jag syftar på renovering av mitt arbetsrum. Hur ska jag göra med den specialbeställda stolen som skaffades till arbetsrummet för drygt tio år sedan? Borde jag klä om den? Jag har ju knappt hunnit sitta i den! :o) Kommer det överhuvudtaget att finnas utrymme för den?

Kanske man borde skaffa en sådan här vacker stol i stället för den sadelstol jag har nu när jag sitter framför datorerna i arbetsrummet?
Arbetsrummet kommer nog inte att se ut så här som på de inspirationsbilder jag har hämtat från nätet (work space). När allt kommer omkring är det nog bäst att de skåp och bordsskivor jag har får bli kvar och att hyllorna blir fler. Syrummet finns tack och lov i ett annat rum.
Väldigt viktigt är att taket målas och att väggarna få ny klädnad. Ena kortsidan ska bli fondvägg. Litet djärvt där. Tapeten från Pip-studio är beställd. Bilderna avspeglar en del av mitt privata och yrkesverksamma liv känns det som... Klicka får du se!
Den här boktapeten från Engelska Tapetmagasinet var också på tapeten. Såg ett program där Leila lagade mat hos Anna Lindmarker och så häftigt det såg ut med den tapeten på ena väggen! Men jag kan tro att man skulle kunna tröttna på den rätt fort. Nåväl, vi får väl se när inspirationen kommer för denna make over. I så fall visar jag någon bild! :o)
 ♥

10 kommentarer:

  1. Fåtöljen med fotpall är jättefin, du kan ju flytta den till ett annat rum. Är säkert jätteskön och sitta i. Så fin och annorlunda tapet, hoppas du visar mer från detta projekt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. jag hade faktiskt tänkt säga till om felstavningen redan tidigare, men glömde bort det, som så mycket annat...
    bra att det är korrigerat nu :)
    jag skulle nog ha kvar fåtöljen, för den ser himla skön ut. det går ju att klä om den om du inte gillar tyget längre.
    kram

    SvaraRadera
  3. Så spännande med make over och du låter väl oss få följa den här på bloggen :0)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog ha kvar fotöljen som den är men boktapeten skulle jag avstå, tror att jag skulle tröttna på den. Enklare att ha färgklickar med tyger som går lätt att byta ut.
    Detta är nu min smak men här är det nog din som gäller. Lycka till.

    SvaraRadera
  5. Oj, så härliga tapetsidor du tipsar om! Jag har tänkt tapetsera om fönsterväggen i vårt "jugendrum" på torpet så tack för länkarna! Jag är entusiastisk att se hur finte det blir hos dig... Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Det är klart att du ska behålla fåtöljen den ser jätteskön ut. Hoppas att det kommer tillfällen när du kan sitta i den.
    Stolen vid skrivbordet var jättesnygg skulle passa bra hemmma hos oss.
    Härliga tapetbilder du visar.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  7. Fåtöljen ser riktigt inbjudande gosig ut att sitta och slappa i, men visst är stolen på inspirationsbilden också heeelt underbar, en sådan skulle jag också gärna ha om det fanns rum... Kolla på bloggen kaunis pieni elämä, de har en närbutik med riktigt fina stolar ;)! Tapeten var ju för söt med alla små bilder <3

    SvaraRadera
  8. Stolen ser inbjudande skön ut... Du kanske kan sy något slags fodral att byta om färgen med eller piffa upp med någon pläd eller dyl? Roligt med kommande makeover i arbetsrummet. Jag har också två rum på övre våningen som jag skulle ha lust att göra något åt ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Vad spännande då man börjar renovera.. Nog sätter det fantasin i rullning..
    Tapeten du valt är nog helt din stil.. Blir nog fint !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att få renovera arbetsrummet och stolen på den andra bilden är supervacker och kanske lite mindre klumpig att ha i ett arbetsrum. Samtidigt ser din stol väldigt skön ut att sitta och läsa i. Kanske den kan komma till användning i någon läshörna någon annanstans i huset.
    Jag gillar båda tapeterna.
    Må så gott och ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.