måndag 18 juli 2011

Poesiträd och Hjärtero

Tillbaka på Lyckoslanten blev jag inspirerad att göra ett tillfälligt poesiträd med de nio budskap som Ylva Skarp textat så fint. Jag fann detta poesiträds-set på Kungsgatan i den underbara affären Hjärtero.
Vilken vacker affär Hjärtero är! Jag kunde knappt andas på ett bra tag... ;o)
Där säljs vackra ting för hem och trädgård och jag gick inte därifrån tomhänt.
Men en mugg med texten "andas" blev visst kvar till en annan gång. :o)
Nu har vi blivit serverade en ny vecka och den får vi göra det allra bästa av. Tänk att ni är så många fina som hälsar på här varje dag! Här fortsätter dokumentation av sommaren medan tid och möjlighet finns! ♥

18 kommentarer:

  1. Ett poesiträd har nu och då funnits i min tankar. Nu hann du visst före :)
    Vackra ting i den affären!

    SvaraRadera
  2. men du den affären verkar ju helt i min stil....ljuvliga saker!!! ett poesiträd så sött. kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag missade den affären när jag var på besök i staden. Det ärför långt att köra dit igen från västkusten så jag får njuta av dina bilder!
    Britt

    SvaraRadera
  4. Vissa butiker sätter sina spår i hemmet och...plånboken.
    Visst är det kul att fixa då man kommit hem. Poesiträd kanske kan vara en idé för klassrummet också!

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Men åååhhhhh..... förstår att du tappade andan.... Ser underbart ut på bilderna, & då brukar det oftast vara sååå mycket bättre i verkligheten!

    Hoppas du njuter av sommaren! - Ha det fint!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Där skulle jag också tappat andan ,kramis Nette

    SvaraRadera
  7. Så underbar butik och så härligt med alla svenska texter som finns i vårt grannland!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Åååå vad underbart med poesiträd.Bara så underbart.Vilken underbar butik.Ha nu en skön måndag rara du .Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Härligt med ett poesiträd! Vilken underbar butik du varit i. Jag förstår att du inte kom tomhänt därifrån.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  10. jag tror att jag också skulle ha gått andlös i den butiken! Fint poesiträd!

    SvaraRadera
  11. Underbart med poesiträd att drömma sig bort i ;O) Butiken verkar ha den där "vill ha allt och litet till" andan som man kan bli så galet förtjust av!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  12. Så fint med poesiträd.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Nää va fint, vilken lysande idé med ett poesiträd! Jag hade nog också fått andnings- och hjärtproblem i den butiken, mycket "vill ha" saker!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Har läst dina inlägg från härliga staden Umeå. Jag brukar göra ett besök dit före julen. Så i december gjorde också jag ett besök till den härliga butiken. Mias lustgård hör också till mitt favoritställe.

    Nu drar det ihop sig till några dagar i jakobstad. Kanske vi ses där i år också.

    SvaraRadera
  15. Ser ut att vara en perfekt butik för just dej! Och tusen tack för tipset. Vi är också påväg till just Umeå nästa vecka :O) Har en kusin där som vi skall besöka några dagar, så jag ämnar hinna inventera mysiga butiker...

    SvaraRadera
  16. Så många trevliga utfärder ni hunnit med!

    Hade ingen aning om att det fanns så härliga butiker i Umeå. Ifjol passerade vi Umeå på väg ner längs höga kusten, men det var söndag då och allt var stängt.
    Jättehärliga fynd du gjort.

    Ja det är bra synd att det är så dyrt att åka till Umeå (och att båten är en sån skorv...) annars skulle det vara ett trevligt utflyktmål precis som förr.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar idé med ett poesiträd! Kloka ord kan man aldrig få för många av och vad fint med dem hängande i ett träd. :)

    Jag kan tänka mig att den butiken var rena rama himmelriket för dig. En riktig Ann-Lis-butik! :)

    Kram

    SvaraRadera
  18. ♥♥♥ very nice blog ♥♥♥

    many greets from Germany Waldfee!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.