lördag 4 juni 2011

Snorkfröken fick sommarlov!

Sådan var utsikten i kväll när vi skulle slå oss till ro efter en trevlig kväll med storasyster på lillasysters domäner. När jag frågade min systerson på elva år vilken karaktär han trodde att den avgående klassen hade gett mig av alla dem i Mumindalen svarade han Snorkfröken. Rätt!
Vi i personalen fick nämligen varsin mugg enligt den karaktär som passar bäst in på oss. Så matchande det blev för alla och så fint det hade skrivits! Visst är jag väl Snorkfröken som tycker om blommor, snäckor och pärlor, bl.a.! Det blev ju närapå kris när jag kom hit - bra långt hemifrån - och märkte att mina pärlsmycken för morgondagens bjudning inte hann följa med i packningen... Som tur kom systrarna till undsättning! Hihi!
Om sanningen ska fram är jag inte ledig på långt när, men det behöver inte synas i bloggen... Jag har också under veckan våndats mycket över hur jag ska hinna skaffa och plantera sommarblommor. Förutom elevernas vackra hade mannen hämtat ett släp fullt och jag är mer än tacksam! Hakuna Matata! ♥

11 kommentarer:

  1. Du har samma mugg som jag har till kaffemugg i skolan ! När skolan renoverades för några år sedan så skaffades det nya muminmuggar till lärarrummet och min mugg är just den ljusröda...
    Vet hur det känn att vara utan smycken, man är liksom inte "påklädd"..
    Ha det så gott nu när sommarlovet börjar..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin mugg du fick, så gulligt av dina elever. Och ljuvligt fin surfina, det var snällt av maken och skaffa sommarblommor.
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så fin mugg du fick ,passar dig perfekt ,månne dom läser din blogg,jag har ännu inte köpt sommarblommar dit hem det blir väl på onsdag när jag måste hem fram o tillbaka från skärgårdsidyllen ,kramis Nette

    SvaraRadera
  4. Gulligt att få en mugg!
    Nu måste jag erkänna att jag har ALDRIG läst Muminberättelserna men jag känner ju till namnen på några av karaktärerna - jag borde kanske göra ett ryck och allmänbilda mig lite och läsa Mumin, eller?
    Vad betyder Hakuna Matata, det låter som swahili, men det är det kanske inte......
    Vacker, helt fantastisk petunia du fick! Du kommer nog att hinna med sommarblommorna också!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  5. Härligt att det finns många runt omkring dig som vet vad du behöver Snorkfröken! Nu är det brådskande tider innan sommarlugnet innfinner sig.
    I veckan har vi skolavslutning med eleverna.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Härlig känsla att få Snorkfrökens egenskaper tilldelade sig ;) värre är det kanske med några andra muminkaraktärer...smågnälliga Sniff,Iskalla Morran osv ;) Skön kommande junivecka!!

    SvaraRadera
  7. Oj,nu ser jag på bilden att du är riktigt nära oss! Hade jag vetat var du lurar,så hade du kanske fått ett överraskningsbesök ;)! Kanske vi kan ta en "minibloggträff" nångång då du besöker våra knutar!
    Snorkfröken-titeln passar säkert dig perfekt, gulliga elever som hittade på en sån sak :)

    SvaraRadera
  8. Har snorkfröken möjligen bastat i "insidans" kalla vatten? eftersom hon har bild på den fina bastun.

    SvaraRadera
  9. Hej Ann-Lis!

    Vilka underbara elever du har och nog känner de dig väl alltid. .) Självklart är du Snorkfröken. Själv tänker jag alltid på dig och Snorkfröken tillsammans på grund av den där ursöta saxen jag fick av dig. Den ligger förresten framför mig varenda dag när jag sitter och skriver. Så fin! :)

    Vad härligt att sommarlovet har börjat hos er! :) Här får vi allt hålla oss till tåls ett tag till, men denna långledighet blev en liten försmak på vad som väntar runt hörnet. ;)

    Njut nu av sommaren vännen och ta hand om dig!

    Stor Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Vad härligt!!
    Sonen går två veckor till...
    Ha det så skönt med planteringen:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Ha ett riktigt skönt sommarlov ... ses säkert i marknadsvimlet nån gång!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.