tisdag 15 februari 2011

Annorlunda inredningsdetaljer

Nu blommar det! Lugn - detta är ett mycket tillfälligt arrangemang! Jag har sedan i somras tittat på en sådan där rosaröd ljusslinga Pion i Blossombutikerna norrut och nu blev det att slå till. Det behövs  uppiggande detaljer nu när vintern är både lång och kall. Var jag hänger/lägger ljusslingan sedan får tiden utvisa. Tittar du ordentligt i spegeln där kan du se vad som fanns i paketet jag fick av mannen från Sköna Clara.
Jag drogs omedelbart till denna klänning från by Ti Mo där den hängde på galgen i affären och den satt så fint på enligt smakrådet. Det får bli en mys- och semesterklänning, men inte att förglömma även en inredningsdetalj! (Jag hänger ofta klänningar på dörrar och skåp.) Mitt eget val blev en ChillNorway som jag kan visa sedan. Jag har fått ett gott öga till de norska kläderna sedan vi fick en norsk fjällprinsessa i familjen. ;o)
Tack för alla trevliga kommentarer i förra inlägget!
Nu väntar böckerna! Sköt om dig!

20 kommentarer:

  1. Ljuvlig klänning... Ja du har nog lärt mej att känna igen de norska fina klädesmärkena... Tack för kommentaren inne hiós mej! Bra med teman då blir det gjort sådant man tänkt länge...
    Ha det gott i kylan..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker klänning! Passar utmärkt som dekoration när du inte använder den.

    SvaraRadera
  3. Du levde ju som en prinsessa där norröver ,så vad passade bättre än en prinsessklänning ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Vilken romantiker herr Smultronstället är, så vacker klänning. Kram

    SvaraRadera
  5. Vackra och romantiska inredningsdetaljer man finner hos dig ;O) Klänningen är tjusig... Titta in till mig, en överraskning väntar dig!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. The flowers are so cheery! I love pink and white or a little red with white, too. Beautiful.

    Candylei

    SvaraRadera
  7. Romantiska du! Oj så mycket fina saker...vi har viss gemensam smak du och jag. Din man kan handla presenter ser jag...han kanske kan lära min man hur man gör :)
    Så mysigt ni verkar ha haft det hos din syster.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig tunika! Passar dig ypperligt skulle jag tro, i mitt tycke är du själv som en romantisk bloggprinsessa ;)

    SvaraRadera
  9. det var verkligen en fin tunika du fick av maken!

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken underbar klänning!! Vilken man du har!
    Och vad fin han är dessutom!
    Fin och annorlunda ljusslinga! Säkert väldigt fin när den lyser. Det låter som du haft en finfin Alla hjärtans dag!
    -30 grader........!!! Jag vet inte ens hur det känns med sådan kyla..
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  11. Vilken fin klänning, en riktig semester klänning, men som sagt var äve n en fin inredningsdetalj
    Slingan var väl härligt en sån man blir glad av
    Ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera
  12. Vilken fin o romantisk kläninng du har fått, och vad vackert med dina pioner också....

    Hoppas att du fick en underbar dag!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  13. På studs älskade jag din ljusslinga, den är helt underbart läcker liksom klänningen. Vilken bra smak din man har!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Jättefin klänning, passande perfekt för dig!
    Har man prinsar kommer nog prinsessorna också ... ;)

    SvaraRadera
  15. underbar klänning! så fin!

    SvaraRadera
  16. Häftiga blommor och klänningen är jättesöt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  17. Hallojsan!

    Vilken ljuvlig tunika!!..så söt!..

    Det var lite vårkänsla över den slingan..fräscht!!

    Ha det gott! Kram Sanne

    SvaraRadera
  18. Vilken härligt färgklick med slingan av pioner och vad fin klänningen var. Helt i min smak.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  19. Trevligt att träffas ikväll:)
    Många ljuvliga saker ni hade med er från er lilla semester tripp.
    Den klänningen är verkligen som gjord för dig!!
    Ha de bra!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.