onsdag 8 september 2010

Genom...

... mina ögon en vanlig dag på jobbet. Mina kära musungar är aktivt med på lektionerna. Sitter de inte i sina pulpeter blir de genast efterlysta. Jag är väldigt rädd om dem och låter dem bo tryggt när jag lämnar skolan. Veckans bokstav och Veckans författare är vår verklighet liksom en heeel del annat.
Genom en spegel och genom en spetsgardin. Målarpenseln och symaskinen är i flitig användning varje kväll på Lyckoslanten.
Genom en uterumsdörr och genom ett lusthusfönster - mina absoluta favoritställen för avkoppling när tid ges. I kväll efter vissa plikter och en stund utomhus ska jag koppla av med att vandra runt till er. Tack för era trevliga påhälsningar!

22 kommentarer:

  1. ett under har skett..jag har börjat sticka ett par sockor ;)Njut av dina favoritplatser!!

    SvaraRadera
  2. Man blir glad! :D Så gulligt att musungarna har egna pulpeter. Ja man får vara rädd om dem...de små Torsebromössen är ju fortfarande ganska sällsynta ;)

    Vackra bilder...som alltid :)

    SvaraRadera
  3. Så bra att de trevliga musungarna är aktiva i skolan.
    I lördagskväll åkte jag förbi och såg att det lyste så vackert i lusthuset! Sköna platser för njutning.

    SvaraRadera
  4. Härligt med vackra sköna platser för avkoppling och energiåterhämtning.Men så kul det låter med veckans författare. Jag gillar att jobba med en gemensam bokstav som tema och hitta på allt möjligt inspirerande kring den. Dina små möss är så söta.

    Men ETT STORT TACK för den fina överrasknigen som låg i min brevlåda i dag ♥♥♥. Så gulliga små saker! Jag har fotat och lägger ut då tid finns. I kväll är det körsång...för både mannen
    och mig...kul.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Verkligen gulliga musungar...jag kan tänka mig att dina söta små "ungar" är väldigt intresserade av dem :) Fina foton!!

    SvaraRadera
  6. Oj, så glad man blir av ditt inlägg! Trevligt upplagt! Musungarna har det toppen där på skolbänken... Du är flitig med både det ena och det andra också! Njutbara stunder önskar jag dig!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Hej Ann-Liv!
    Tack för din hälsning hos mig!
    Ooo, vilka söta mus, så gulliga!
    Finsk Sisu, det finns mycket här:) Tänkte fråga om du kan finska?
    Önskar dig en trevlig onsdagkväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. Urgulliga musungar! Du har så fint hemma ert lusthus är så mmmmmmmmyyyysigt!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Man blir jätteglad av att se dina musungar
    Du är så flitig ,hinner hur mycket som helst
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  10. Jag skulle gärna vara tillsammans mad dina möss på någon lektion ,vacker blå skymmning ,Kram Nette

    SvaraRadera
  11. Oj vad söta musungarna är ,dina elever måste va lyckliga med en sån lärare

    SvaraRadera
  12. Genom dig och dina genomsyrade inlägg av positiv inställning lyser det igenom en glad, vänlig och genomgod pedagog. Därtill mycket vackert som passerar dina kreativa och händiga fingrar till glädje för många läsare :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  13. Vilka söta möss! Förstår att de är eftertraktad av eleverna. Men bra att de får vara i tryggt förvar på kvällarna och nätterna.
    Du har flera mysiga platser att koppla av på. Skönt! Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Så mysiga musungar och underbara sagoböcker du har!
    Ha en fin höstdag!

    SvaraRadera
  15. Lyckans dina små elever :O)
    Så mycket du hinner! Blir nästan avundsjuk. Själv är jag bara trött och vissen just nu, men på bättringsvägen, så kanske orken återvänder.

    SvaraRadera
  16. Så vackra platser att koppla av på!!
    En liten stund om dagen är mycket värt.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  17. Hej Ann-Liv, I think I love Lyckoslanten.

    SvaraRadera
  18. Så söta dina musungar är, och måste vara populärt och ha dom med i skolan. Både barn och vuxna älskar Maries möss.
    Så fint du har både i uterummet och lusthuset, härliga ställen bägge och sitta i.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Vilka fina platser du har att koppla av på, förstår att det är dina favoritplatser!

    Hoppas att du haft en bra dag! Kram T

    SvaraRadera
  20. Glömde säga att ditt lusthus är helt underbart, mysig!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  21. Vackert vackert,hoppas hösten blir lång och ljummen så du får njuta länge i ditt fina lilla hus!

    SvaraRadera
  22. Hej Ann-Lis!

    Tack för att vi fick följa din dag genom dina ögon. :)

    De där mössen är så otroligt söta och dem har jag alls ingen rädsla för. ;)

    Du bor så otroligt vackert och jag förstår att det verkligen är andhämtningshål för dig vännen. Alla behöver vi platser där vi kan hämta kraft och energi. :)

    Ha en fantastisk hösthelg och sköt om dig! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.