söndag 1 augusti 2010

Från det ena till det andra

Så har jag packat ur husvagnen efter vistelsen i staden norröver.  Lilla resedatorn hänger alltid med, likaså crocsen - alldeles för praktiska för att ringakta! Nu får hemmet på hjul vänta  några veckor och jag fortsätter "läsa på" i sommarstugan denna nästsista sommarlovsvecka. Nästa vecka gör vi något helt annat! :o)
Det blev sköna promenader i halvmulet väder. Givande shopping!
 Ny inspiration av trevlig läsning, social samvaro och filmkväll!
Så skönt att komma hem! Noterade att körsbären mognar och att jag måste söka upp en frissa! En ny månad - hur spännande som helst!

21 kommentarer:

  1. I morgon ska jag bege mig till staden norröver, och hoppas på lite givande shopping :)
    Snart börjar vi igen!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin väska du har till resdatorn, och matchande skor också. Jag har också två veckor semester kvar, hoppas på fint väder nu.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vau vilken fin datorväska!!

    SvaraRadera
  4. Du kan verkligen konsten att njuta av livet och beskriver det så väl!
    Vilken snygg laptop väska och crocsen är ett måste sommartid :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder, helst den på körsbäret,jag älskar detta goda bär,men har inget träd själv
    njut av din sista ledighet, själv ska jag börja jobba imorgon
    ha en skön vecka

    SvaraRadera
  6. Det var fortfarande kruttorrt i skogen så inte blev det nån kantarellskörd ;O( Tänk att ni har körsbären så mogna redan! Våra är bara små kartar ännu och många av sorten blir det inte heller...Matchande väska och skor! Crocs är mina favoritskor sommartid. Jag har just inskaffat två nya par.

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Du ska ha en riktigt fin kommande sommarvecka!
    ~marita~

    SvaraRadera
  8. Jag föll också handlöst för den fina lapptoppväskan, riktigt läcker, man blir glad!
    Hade jag varit så fini håret som du är, hade jag varit väldigt glad....här är det en vandrande katastrof.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Tittar in och säger hej!
    Njuter av alla dina fina bilder :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att du har hela två veckor kvar på sommarlovet.- Här börjar vi redan nästa vecka men inte förrän på torsdag förstås:)
    Härligt med mogna körsbär och ditt här ser helt fantastiskt ur trots att du inte varit till frissan ännu.
    Må så gott denna första augustivecka!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  11. Hej vännen och vilken jättefin väska! Må så gott och så vackra bilder som alltid! Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Du har verkligen haft en fin sommar! Har nog kikat in fastän jag inte alltid hunnit ge mig till känna :)

    SvaraRadera
  13. Ännu ett härligt äventyr har du varit på:). Vad gott med körsbär, mmmmm. Jo här har du en till som måste ringa till frissan idag, tur att det är min moster som är frissan.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  14. Jättesöt datorväska. Har också en rosa, men den är modell Ikea och rymmer en större maskin.
    Hoppas du hinner njuta i sommarstugan mellan "läsa påandet"!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  15. Jag beställde nyss tid till frissan - håret har verkligen växt som ogräs i sommar :D
    Jaa, nu är det bara två veckor kvar av sommarlovet... Fast det blir säkert skönt med "normal" vardag igen.

    SvaraRadera
  16. Du har verkligen god smak både på det du har på dig, har datorn i och syr.
    Då börjar vi närma oss slutet på det som nästan nyss har börjat...sommarlovet. Jag har svårt att bryta ledigheten skulle kunna vara ledig ytterligare några veckor så man hinner med blåbär, svamp och annat gott i naturen.
    Jo så skönt det är att ha alla barnen i närheten. Rörigt är det hemma innan dottern vet hur hon ska göra med studier, boende, arbete osv. Men det tar vi. Nu är hon några erfarenheter rikare och jag vet att hon uppskattar Sverige.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!
    Åh, Så fint o somrigt det matchar hos dig! Härlig hallonröd färg som man blir glad av.....Hoppas att du får en fin start på veckan! Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Det var en annorlunda vy av stan.det kom inga bär på mina körsbärstäd i år ,men det finns bär på buskarna istället ,fin väska o skor ,Ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
  19. Snyggt och praktiskt! Jag brukar lämna datorn hemma då vi åker nån väg (är ju så rädd att nån ska knycka den) men till sommarstugan får den följa med ibland...
    Mmm så gott med körsbär! Här har vi plcokat de första hallonen idag, men några körsbär har vi tyvärr inte.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  20. Önskar dig en alldeles speciellt fin Tisdag.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  21. En sån ljuvligt underbar blogg du har. Njutningsfullt
    Ha en fin dag'Emma

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.