måndag 21 juni 2010

Sommarsol och fågelbad

Så kom den - dagen då solen står som högst på himmelen - den längsta dagen och den kortaste natten. Här fick vi en härligt solig dag då jag håller mig ute bland alla stenarna. Fågelbadet och Carpe Diem-stenen är några av de föremål som fick följa med mig till Lyckoslanten från Visby.
Den här veckan blir det mycket flängande både till jobb och sommarstuga. Jag har som sagt börjat plocka  i stenhögen, som så troget har väntat på mig. Midsommarstädning stressar inte mig eftersom vi kommer att fira vid havet. Tack till dig som hälsar på och gör mig glad med din hälsning!

11 kommentarer:

  1. Hej Ann-Liv, everytime it looks like somer at your Blog.
    I wish you the best
    Rosine

    SvaraRadera
  2. Fint med lupiner..å mina blommar så ljuvligt å :)) Ha en skön midsommar sen!!

    SvaraRadera
  3. Härligt med solen vi fick i dag!
    Jag har faktiskt ett test på gång med fågelbad. J fick lite cement över i går så vi testade att gjuta på rabarberblad. Har inte vågat röra det ännu.

    SvaraRadera
  4. Vackert med gjutet rabarberblad. Tänk att det är sommarsolståndet i dag! Vi har ännu inte bestämt vad som ska ske på midsommar men vädret får bestämma en del. Hoppas på uppehållsväder i alla fall.
    Kram annika

    SvaraRadera
  5. Härligt bad du har hittat!
    Oj, va mycket vackert och inspirerande
    sidor via "Fågelbadet" :D

    Nu kommer sommarn igen ... sägs det!

    SvaraRadera
  6. Va bra att du visar fågelbadet! Jag blir påmind att söka fram mitt som min med bloggare har gjort åt mig.

    Din trädgård ser så härlig ut, men tänk att stenhögen har väntat på dig;o)).
    Nu håller vi tummarna för att denna vecka skall bestå av varmt och vackert väder.

    SvaraRadera
  7. Du såg väl att det fanns lupiner på borden på kronprinsessans bröllop mycket vackert på ditt bord också!Hälsn Nette

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Härliga köp du hade med Dig hem!
    Ha en bra fortsatt vecka;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Min faster berättade ikväll att hon varit på en middag där de fått en så god förrätt. Det visade sig att värdinnan tagit receptet från din blogg :)

    Ha så kul med stenarna och akta ryggen!

    SvaraRadera
  10. Visst var det en härlig dag igår och idag skiner solen igen från en nästan klarblå himmel.
    Det är verkligen skönt att få vara ledig och njuta fullt ut i dessa dagar.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  11. Så fint fågelbad och Lupinerna är så vackra nu i sina många färger!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.