lördag 6 februari 2010

Kyndel och lavendel

Vilken snöyra vi har här nu igen! Jag som hade planerat att åka på Kyndelsmässomarknad idag! Nu tror jag att det blir en hemmadag i stället med strykning och tvätt, vilket bilderna får symbolisera.  På tal om kyndel är ljuset från det senaste ljuspartyt jag var bjuden på. Gillar att ha det tänt i uterummet. Härlig lavendeldoft! 
Senast jag var i huvudstaden köpte jag flera påsar med olika dofter. Önskar att jag hade egen lavendelblom och kunde sy lavendelpåsar, hjärtan och vingar...
Nu  får jag göra något fint av den här dagen. Till i morgon har jag lagt in en beställning om att få låna min man från hans kontorsbord och jag har redan bestämt tre begivenheter vi ska ta del av: hantverksmässa, bio och restaurangbesök! ;o) Ha en skön helg!

23 kommentarer:

  1. Hej vännen
    vilka myspys bilder du visar,,,nästa så d doftar hit:)
    Här har vi underbart väder idag,,,solen skiner o livet känns bra:)
    I kväll blir d melodifestval och god mat o lite rött'

    Ha en fortsatt trevlig lördagkväll
    Kram Sari
    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det doftar gott i ute rummet av lavendel.
    I morgon kommer ni säkert att få en härlig dag. Jag tror verkligen att din man behöver komma bort från kontorsbordet en stund:0)
    Det blir allt för sällan som jag åker på bio, säkert över ett år sedan sist. Och restaurang besök sitter alltid bra. Så jag önskar er en riktigt givande söndag!! Maj-Gun

    SvaraRadera
  3. Vilken planerad och bra dag ni kommer att få i morgon! Skulle gärna velat åka på mässa jag också ... men det blir inte av denna gång !

    Tummen upp för lavendeldoft :-)

    Ha en trevlig helg! V.

    SvaraRadera
  4. Halloj!

    Jag kan tro att det där ljuset doftar gott! Vilka fina smycken du visade i ditt tidigare inlääg. Visst är det viktigt att föregå med gott exempel. Mina elever blev helt till sig när de såg att jag gav min make en puss på kinden när jag träffade honom, hihi.. Det bjuder jag på! Jag har haft lite fullt upp under veckan men i afton när tottarna sover ska jag packa ditt lilla paket.

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  5. Oj vilka mysiga planer :O) Slog två flugor i en smäll och besökte mässan idag eftersom min studiedag infann sej just där i huset... Shoppade en sak, men hittade massor med annat vackert!

    SvaraRadera
  6. Ni fick det säker en härlig dag, du och din man. Vi har varit iväg på marknad i dag, middag blev det också.
    Det brukar vara min man som är duktig på att "dra" med mej ut på olika saker.

    Trevligt att se ditt pyssel, med bla luffarslöjd.

    Ha det gott
    /Maggan

    SvaraRadera
  7. Åh lavendel som doftar så härligt...jag har faktiskt satt några plantor i min rabatt...men jag vet inte om dom klarat vintern än?!...hoppas!
    Hoppas ni får en mysig dag, mannen och du!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Tycker det är skönt med hemma dagar!
    Låter som morgondagen blir jätte mysig!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Ja, usch vilket väder vi hade igår! Idag däremot är det ljuvligt!

    Jag har också lavendelljus, fast i sovrummet. Det doftar passligt mycket fast dom inte är tända :)

    Ha en fin söndag i solen.
    A-C

    SvaraRadera
  10. God Förmiddag! Åh, jag kan känna den härliga doften av lavendel ända hit....Den påminner mig om nytvättade o nystrukna kläder faktiskt! Stämmer bra med det du gör....Hoppas att du får en riktigt skön o trevlig dag med allt roligt som stod på programmet! Många Söndagskramar Therese

    SvaraRadera
  11. Ljuset ser så fint ut! Jag klarar dock inte riktigt doftljus inne, tyvärr....så jag får alltid köpa Partylites doftfria :O) det låter som en skön helg! trevlig fortsättning på söndagen!

    SvaraRadera
  12. Hej igen!

    Tänkte bara säga...Lycka till i mimn utlottning, jätteroligt att du vill vara med!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  13. Vilket fint ljus, vacker förpackning!

    Tack för dina flitiga besök och hälsningar hos mig, jag blir så glad!

    Ha en kreativ mysig vecka!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  14. Tack för dina uppmuntrande ord ang. ålderskrisen.
    Har aldrig känt något tidigare och bara trott att det var på skoj folk pratade om ålderskris, men inte! Det går förhoppningsvis över fort! Hoppas ni haft en skön söndag och att ni kom iväg på det som du planerat!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  15. Låter som att ni hade en rolig lördag, alltid kul och äta ute. Det doftljuset var fint, härligt mad lavendeldoft.
    Ha en bra vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Vad det lät härligt med ljus med lavendeldoft. Måste försöka få tag i ett sånt igen.
    Hoppas du slipper mer snö och att du har en bra kväll.
    kram Elzie

    SvaraRadera
  17. Ja, vad skönt det kändes att få sy och skapa lite efter arbetsveckan! Söndagkväll och ny vecka som väntar... Då blir det inte så mycket pysslande... Kanske nästa helg!
    Underbart med lavendel och lavendeldoft!
    Ha en fin vecka!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  18. Ni har säkert haft en riktigt bra dag i dag med så mycket roligt inplanerat.
    Önskar dig en bra vecka!

    SvaraRadera
  19. Jag hade också tänkt styra mot marknaden men även jag räddes snöyran! T.o.m skidskorna fick lämna bort trots att jag var på G då jag pratade med dig! Det var väl tur att jag sparade på krafterna tills idag :)

    Hoppas din helg har varit bra!!

    SvaraRadera
  20. Ja, visst är det tokigt när man gör sina planer, och så kommer nåt emellan. Det har ju varit en hel del med vädret den här vintern, men jag har inte tröttnat än. Ha en bra vecka! Kram Camilla

    SvaraRadera
  21. Lavendeldoften är ljuvlig. Jag har Lavendelväxter på flera ställen i trädgården. Tänk att de finns där under snötäcket!
    Låter som att du och mannen har haft en bra dag om den blev som du tänkt.
    Ha en bra vecka
    Kram annika

    SvaraRadera
  22. Kikar in o önskar dig en bra vecka! Hoppas helgen varit trevlig! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.