tisdag 8 december 2009

Vid köksbordet

I mitt tidigare inlägg skrev jag om det där att småpyssla vid köksbordet. Ni som har följt den här bloggen vet att jag gillar ljus och det händer att dukar kan börja brinna, som min Carpe Diemduk gjorde. Min nya duk kommer från Nyblom o Kollén. Jag tycker om det vita mot det röda. Utan dagsljus kommer inte de röda färgerna till sin rätt, men jag har inrett med mycket allmogerött och mörkrött.  Jag tycker om den här vintageinspirerade rymliga påsen som jag köpte av Anelias hantverk på julmässan. Vacker färg och fin bild!

Ernst, Ernst... när ska jag hinna njuta av allt det goda du frestar mig med i din bok...
På julmässan köpte jag den här fina prinsesskronan av Moster och jag eller rättare sagt Cadora. Den fina tändstickslådan har Vform gjort och den fick givetvis följa med mig hem också!
I kväll har jag njutit eftersom det blir mycket jobb en dryg vecka framöver. Det blir provrättning, betygskrivning och den sedvanliga slöjdutställningen, som jag brukar sammanställa. Tiden går fort nu, så glöm inte att fånga dagen alla ni där ute! ♥ 

13 kommentarer:

  1. Här lyser fitens lampa som vanligt, härligt! Så vacker duk och påse. Rött är julens färg, jag håller med om att det är vackert.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Duken är jättefin precis som påsen. Kul att Tilda och Ernst är ett par*ler*. Men han är himla snygg den där Ernst! Visst är det härligt att någon som är naturlig och inget matcho kan gå hem hos folk. Ja hos oss vanliga är det ju inget konstigt men han verkar finnas i mångas hjärt. Det är det naturliga och jordnära som vi gillar.
    Så då har du en tuff vecka framför dig. Hoppas att vi får se lite på utställningen?
    Kram annika

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar duk du har och jag förstår varför påsen fick följa med ;)
    Är också nyfiken på utställningen... lite bilder därifrån?
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Tack för goa ord!
    Gud vilken fin påse, jag tycker oxå om det lite mörkare röda! Det ser så mysigt ut hos dig! Å Ernst är allt skön, jag har allt träffat honom en par gånger, han är härifrån och hans föräldrar bor kvar så vi ser han allt ibland!

    Kramis till dig!

    SvaraRadera
  5. Så varmt och fint det ser ut hos dig! Jag gillar duken. Jag har itne läst Ernst bok än, få se om jag kommer över någon.
    Ha en bra onsdag.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Ja, det går snabbt nu - dagarna bara flyger iväg! Försöker verkligen ta vara på tiden bättre och njuta varje stund, men ibland väller stressen över en och man glömmer vad som är viktigast..

    Julen är verkligen en underbar tid! Man glömmer bort hur mörkt och grått allt är därute. Det är vackra saker och massor av tända ljus vi behöver nu. Och det verkar du ha massor av!!

    Ha det bäst!

    Åsa

    SvaraRadera
  7. Förstår varför du helst sitter vid köksbordet och pysslar! Jättemysigt!

    Tack... ;o)
    Ha en bra dag! V.

    SvaraRadera
  8. Du gjorde fina inköp på mässan! Och många bekanta bloggare var tydligen där . Ja du Köks-Tilda verkar vara helt betagen i Ernst, få se om hon kan slita sig ;o)

    SvaraRadera
  9. Så många fina användbara saker du hittade på mässan ;) Vackra dukar på ditt mysiga köksbord och visst är det härligt med alla ljus och varma röda färger till jul!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  10. Tack söta för din gulliga kommentar hos lilla mig!!♥

    Så kul när folk skriver och att man kan hitta tillbaks till deras sida..=)

    Ser att julen börjar komma hem till dig oxå...Mysigt!!

    Önskar dig den bästa dagen av alla!!

    Många kramar Malin ♥

    SvaraRadera
  11. det ser så varmt och ombonat ut hos er! fniss, hon ser ut att vara helt betagen av den gode ernst, din kökstilda :D
    ha en riktigt mysig torsdag! kram

    SvaraRadera
  12. Hej i stugan.
    Nu känner jag verkligen julstämnning, så fina bilder du bjuder oss besökare på, tack för det.
    Önskar en fin advent och att alla mår bra hos er.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Kan stava, förlåt, det bara blev så fel.
    Julstämning, julstämning, julstämning!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.