torsdag 1 oktober 2009

Dags för stickat

Då yngsta sonen (han är en timme yngre än sin tvillingbror) var hem över senaste helg, sökte han "gamla" kläder han såg potential i, om man kan uttrycka det så. Han är modemedveten och brukar även köpa kläder åt sin mor. Det finns den där Zara-butiken i huvudstaden som jag tycker om och det vet han. Han var också nyligen i Köpenhamn och köpte en fin (men dyr) tröja åt mig där. Nåja, nu hittade han sin pappas tröja, som densamme fick av sin svärmor när han var i sonens nuvarande ålder. Den tog han med sig till sitt. Ryggtavlan är sonens.

Pulsvärmarna har jag stickat i ett annat mönster (än det min mor stickade åt  sin svärson... Hänger ni med?) och med mycket tunna stickor och tunt garn. Jag vill att eleverna ska pröva på att sticka på fyra stickor om så bara ett  litet  fodral för mobilen. Visst brukar eleverna även sticka vantar med de mångfärgade garn som finns i handeln nu. På bilderna längst ner är min modell. Jag tycker om att virka blommor till det mesta och de flesta.

6 kommentarer:

  1. Tänk att din yngsta tänker på dig när han är ut och shoppar, det är verkligen inte dåligt !
    Jag tycker mig ha sett att han vet vad hans mor vill ha också :o)
    Så kalla nätter/morgnar som vi börjar få nu är det verkligen skönt med stickat.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga hjälpredor du presenterar i förra inlägget! Jag kan tänka mig att barnen älskade dem när de kom fram!
    Vad kul att du också har tvillingar! Mina är dock något yngre än dina! Mina små blir snart 1.5 år.
    Mysigt med stickade saker! De virkade blommorna gillar jag väldigt mycket!
    Ha det bra! /Sari

    SvaraRadera
  3. men oj, vilken omtänksam son du har. tror nog inte nån av mina skulle komma på att handla kläder till mig. å andra sidan är de inte särskilt klädintresserade för egen del heller, förutom när det gäller bandtröjor o skinnjackor :)
    snygga stickade alster. du kan du!

    SvaraRadera
  4. Vet du att jag skulle vilja vara elev på dina slöjdlektioner! Du verkar ha tänkt att de ska få pröva på så många olika tekniker.Mönstret på värmarna är bara såå vackert.
    Ha en skön helg! Jag får en kompis från Göteborg som kommer i kväll och stannar över helgen. Kul!
    annika

    SvaraRadera
  5. Vad kul att höra att gamla kläder kommer till användning igen. Önskar att vår äldsta kille också skulle ha den blicken och det intresset, men han skulle nog skratta ihjäl sig om jag föreslog något dylikt... ;)
    Vad underbara plagg du stickar! Tänk den som hade ditt intresse och din händighet, vad stolt jag skulle vara!
    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt när det gamla kommer till användning igen, och det kan vara minst lika vackert som nytt! Gillar blommorna på vantarna :O)
    Ha en skön hösthelg i detta kalla men friska väder!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.